آیا با شرکت در کلاس گیتار آنلاین می توان گیتار زد ؟

آیا با شرکت در کلاس گیتار آنلاین می توان گیتار زد ؟

آیا با شرکت در کلاس گیتار آنلاین می توان گیتار زد ؟

اگر شما هم از علاقمندان به گیتار باشید و یا دوست دارید در کلاس گیتار ثبت نام کنید قبل از هر چیز باید بدانید به چه سبکی گرایش دارید. سبک های مختلف گیتار شامل سبک پاپ ، کلاسیک ، فلامنکو ، کانتری ، بلوز و جز می باشد. اما معمول ترین سبک آن که شاید سبک پاپ و کلاسیک باشد که در ادامه در مورد تفاوت این دو سبک و نحوه آموزش آن اندکی بیشتر صحبت می کنیم. گیتار سبک های مختلفی دارد که همگی آن ها جذاب و زیبا است. ولی توصیه ما این است که ابتدا به یادگیری گیتار در سبک کلاسیک بپردازید چرا که سبک اصولی گیتار است در این سبک شما به طور اصولی و صحیح موسیقی را می آموزید.

یادگیری صحیح و اصولی موسیقی در کلاس گیتار به این شکل با آموزش نت ها و جای درست نت ها روی گیتار پیش می رود. اگر نت ها را درست بیاموزید می توانید بعد از اتمام دوره هر آهنگ یا قطعه ای را خود به درستی روی سازتان اجرا کنید. نت ها روی سیم گیتار به ترتیب از بالا به پایین می ، لا ، ر ، سل ، سی و می می باشد. این نت ها زمانی است که سیم ها آزاد باشند یعنی بدون اینکه فرت خاصی را بگیرید در حالت معمول سیم ها این صدا را می دهند.

به ترتیب که هر فرت را جلو بروید هر نت نیم پرده بالا تر می رود. یعنی مثلا روی سیم اول که نت می است اگر فرت نخست را با انگشت نگه داریم به ما نت فا را می دهد. به ترتیب فا دیز ، سل ، سل دیز ، لا ، لا دیز ، سی و دو به همین ترتیب تا انتها. مزیت یادگیری نت ها این است که با دانستن آنها روی ساز می توانید هر قطعه یا آهنگی را بنوازید. پس از یادگیری اصولی موسیقی روی گیتار اینک می توانید سبک های تخصصی تر را روی ساز یاد بگیرید و اجرا نمایید. سبک های گیتار شامل سبک ، کلاسیک ، پاپ ، فلامنکو ، جز ، بلوز ، راک و … است.

کلاس گیتار یا کلاس آواز یا هر دو !؟

آواز هم همینگونه است در واقع همه افراد به طرق مختلف توانایی خوانندگی را دارند و هر کسی که بتواند حرف بزند در واقع می تواند خوانندگی را هم بیاموزد اما درست مانند زمانی که سازی در اختیار دارید و به آموزش نیاز دارید در خوانندگی هم بایستی اصول کار را بیاموزید تا بتوانید از حنجره و تار های صوتی خود ، صدای درستی بگیرید.

همه این موراد را گفتیم که بدانید اهمیت کلاس آواز چقدر است در واقع با آموزش صحیح و اصولی همگان می توانند خوانندگی را بیاموزند در ادامه به برخی اصول اساسی در کلاس آواز اشاره خواهیم کرد.

در کلاس آواز می آموزیم که چگونه از صدای خود به عنوان یک ساز دقیق استفاده کنیم.

در سبک پاپ هم شما یادگیری آکورد ها را خواهید داشت که درواقع همان زیر صدایی جذابی است که می توان همراه آواز داشت و خوانندگی را روی آن زیبا تر و اصولی تر اجرا نمود. آکورد اجرای همزمان چند نت با یکدیگر است که به لحاظ صدایی با هم هماهنگ هستند و با صدای خواننده روی بخشی که قرار است بخواند همسو می شوند.

در سبک کلاسیک اما آموزش ها اندکی آکادمیک تر است و در اینجا ما شاهد نوازندگی اصولی تر و آموزش پایه ای تر هستیم به این شکل که موسیقی به شکلی درست و اصولی روی ساز آموزش داده می شود این سبک نیز تکنیک های خاص خود را دارد و شامل اجرای ملودی های کلاسیک روی ساز و اجرای نت های مختلف با زمان بندی های مختلف روی ساز می گردد تا نوازنده در اجرای نت ها و زمان های مختلف آن تبحر کامل پیدا کند.

مورد مهم دیگر در کلاس گیتار که در آموزشگاه منظومه انجام می شود این است که آموزش آن به شکل خصوصی و تک نفره می باشد چرا که ما معتقدیم استعداد و علایق هیچ دو نفری با هم یکسان نیست از این روی بایستی کلاس آموزش گیتار برای هر فرد و مختص خود او برنامه ریزی شود تا آموزش هم اصولی باشد و هم جذابیت خود را برای هنرجویان داشته باشد.

گیتار، سازی است با قابلیت های فراوان شاید خیلی بی راه نگفته باشیم اگر بگوییم گیتار محبوب ترین ساز در بین همه سازها محسوب می شود و طرفدان زیادی را به خود اختصاص داده است. این که چه چیزی باعث شده تا این ساز اینقدر محبوب باشد در کنار صدای دلنشین و ملایم آن البته شاید به قابلیت خاص این ساز در اجرای سبک های مختلف برگردد. امروز ما قصد داریم به معرفی سبک های مختلف گیتار بپردازیم و این که چگونه می توان به یادگیری و آموزش اصولی این ساز پرداخت.

سبک پاپ در گیتار معمولا به سبکی اشاره می کند که در آن نوزانده ملودی های پاپ و معروف را اجرا می کند و این اجرا ممکن است آهنگی خاص به صورت تک نوازی یا همراه با خواندن خود آهنگ باشد آموزش گیتار در این سبک شامل آموزش ریتم و آکورد است و البته شامل آموزش هایی برای طریقه اجرای درست نت های مختلف روی ساز می باشد.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ اشتراک گذاری:

نظری ارسال کنید...

کامنتی یافت نشد! اولین کامنت رو ارسال کن.