بهترین فیلم‌هایی که مضمون موسیقی دارند [ معرفی 10 عنوان برتر ]

بهترین فیلم‌هایی که مضمون موسیقی دارند

فیلم‌هایی که دارای مضمون موسیقی هستند و داستان آن‌ها برمبنای این موضوع می‌چرخد همیشه طرفداران مخصوص به خود را داشته‌اند.
فیلم‌های زیادی با این مضمون در سینما ساخته شده که به موفقیت‌ها و جوایز مختلفی دست یافته‌اند. معرفی بهترین این آثار کار بسیار دشواری به حساب می‌آید.
در ادامه قصد داریم برخی از فیلم‌هایی که به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرده‌اند اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

راکت‌من – Rocketman

راکت‌‌من (Rocketman) یکی از بهترین فیلم‌های با مضمون موسیقی است که درواقع داستان آن مربوط به دوره‌ای از زندگی خواننده التون جان است. دکستر فلچر وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. لارنس بندر، دیوید فرنیش، آدام بولینگ، التون جان، دیوید رید و متیو وان تهیه‌کنندگان فیلم راکت‌من بودند. فیلم‌نامه این اثر نیز توسط لی هال نوشته شد.
فیلم راکت‌من تحسین منتقدان را به همراه داشت و به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و موسیقی جذابش نمرات بسیار خوبی دریافت کرد.
این فیلم طی مراسم گلدن گلوب در سه رشته ازجمله بهترین فیلم موزیکال یا کمدی نامزد دریافت جایزه شد، که درنهایت در دو رشته بهترین بازیگر مرد کمدی یا موزیکال و بهترین ترانه موفق به کسب این جایزه شد.
این فیلم فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و توانست به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کند. فیلم راکت‌من که با بودجه 40 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 195 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم راکت‌من به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تارون اگرتون، جیمی بل، ریچارد مدن و برایس دالاس هاوارد اشاره کرد.

بهترین فیلم‌هایی که مضمون موسیقی دارند [ معرفی 10 عنوان برتر ]

روح – Soul

روح (Soul) یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان محسوب می‌شود که در سال 2020 اکران شد و به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. پیت داکتر کارگردانی و نویسنده این فیلم بود. مایک جونز و کمپ پاورز در امر نویسندگی داکتر را همراهی کردند. دانا مورای نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.
انیمیشن روح پس از اکران توانست با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شود و نمرات بالایی دریافت کند. جیمی فاکس، تینا فی، گراهام نورتون، ریچل هاوس، آلیس براگا، ریچارد آیوادی، فیلیسیا رشاد، دانل راولینگز، کوئستلاو و آنجلا باست ازجمله صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند.
این انیمیشن با توجه پاندمی ویروس کرونا نتواست فروش موفقیت‌آمیزی در گیشه داشته باشد.
انیمیشن روح که با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 134 میلیون دلار فروش کرد.
انیمیشن روح طی مراسم اسکار موفق به کسب دو جایزه بهترین موسیقی و بهترین انیمیشن شده است. منتقدان موسیقی جذاب و شنیدنی این انیمیشن را بزرگ‌ترین نقطه قوت آن می‌دانند.
خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان این انیمیشن راجع‌به جو گاردنر، معلم موسیقی یک گروه در دبیرستان است. جو که همیشه آرزوی اجرای موسیقی جاز بر صحنه را داشت، با تحت تأثیر قرار دادن دیگر موسیقی‌دانان جاز، در یک تمرین آزاد در هالف نوت کلاب، این فرصت را به دست میاورد و خود را برای رسیدن به آرزوهایش آماده می‌کند. اما در ادامه حادثه‌ای باعث می‌شود که روح گاردنر از بدنش جدا شود.

بهترین فیلم‌هایی که مضمون موسیقی دارند [ معرفی 10 عنوان برتر ]

ستاره‌ای متولد شده است – A Star Is Born

ستاره‌ای متولد شده است (A Star Is Born) نیز یکی دیگر از بهترین فیلم‌های با مضمون موسیقی است که به دستاوردهای بزرگی دست یافت. بردلی کوپر وظیفه تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. اریک راث در امر نویسندگی و جان پیترز در امر تهیه‌کنندگی کوپر را همراهی کردند.
فیلم ستاره‌ای متولد شده است که یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه است، با موسیقی جذاب و شنیدنی خود توانست توجه منتقدان را به سمت خود جلب کند و تحسین آنان را به همراه داشته باشد. این فیلم طی ذر اسکار در هشت رشته ازجمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شد که تنها در رشته بهترین ترانه موفق شد این جایزه را کسب کند. این فیلم طی مراسم گلدن گلوب نیز در پنج بخش ازجمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که توانست جایزه بهترین ترانه را به دست بیاورد.
بسیاری از منتقدان بزرگ‌ترین نقطه قوت این فیلم را به موسیقی جذاب و شنیدنی آن نسبت دادند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به بردلی کوپر، لیدی گاگا، اندرو دایس کلی، دیو چپل و سام الیوت اشاره کرد.
فیلم ستاره‌ای متولد شده است توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کند و فروش فوق‌العاده‌ای داشت. این فیلم با بودجه تولید 36 میلیون دلاری‌اش، حدود 436 میلیون دلار فروش کرد.
خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک خواننده شناخته‌شده به نام جکسون از اعتیاد رنج می‌برد. او در یک کافه با خواننده نه‌چندان مشهوری به نام آلی مواجه می‌شود و او را تشویق می‌کند تا به‌عنوان ترانه‌ساز و خواننده با او همکاری کند. آلی در آغاز این درخواست را نمی‌پذیرد؛ ولی در ادامه با تشویق پدرش راضی به این همکاری می‌شود. او در زمانی کم به خواننده‌ای بسیار مشهور تبدیل می‌شود. آلی و جکسون عاشق یکدیگر شده و در مراسمی کوچک ازدواج می‌کنند. اما در ادامه مشکل اعتیاد جکسون وارد مرحله‌ای شدید و وحشتناکی می‌شود.

بهترین فیلم‌هایی که مضمون موسیقی دارند [ معرفی 10 عنوان برتر ]

بوهمین راپسودی – Bohemian Rhapsody

بوهمین راپسودی (Bohemian Rhapsody) یکی از بهترین فیلم‌های درام و زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی برایان سینگر و دکستر فلچر است که در سال 2018 اکران شد. گراهام کینگ و جیم بچ تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. فیلم‌نامه این اثر توسط آنتونی مک‌کارتن نوشته شد.
فیلم بوهمین راپسودی با درون‌مایه موسیقی خود موفق شد نمرات بالایی دریافت کند و واکنش‌های مثبت منتقدان را به همراه داشته باشد. این فیلم طی مراسم اسکار موفق به کسب جایزه در چهار رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا شد. فیلم بوهمین راپسودی طی مراسم گلدن گلوب نیز توانست در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر مرد فیلم درام این جایزه را کسب کند.
فیلم بوهمین راپسودی به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد و فروش محشری در گیشه داشت. این فیلم که با بودجه 52 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 903 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به رامی ملک، مایک مایرز، لوسی بوینتون، جوزف مازلو، بن هاردی، آیدان گیلن و تام هولندر اشاره کرد.
خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان فیلم از دهه 70 تا 90 جریان دارد و زندگی رهبر گروه کوئین یعنی فردی مرکوری را به تصویر می‌کشد.

ویپلش – Whiplash‎

ویپلش (Whiplash‎) نیز جزو بهترین فیلم‌های با مضمون موسیقی است که در سال 2014 اکران شد و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. دیمین شزل کارگردان و نویسنده این فیلم بود. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم ویپلش برعهده جیسون بلوم، هلن استبروک، میشل لیتواک و دیوید لنکستر قرار داشت.
موسیقی شنیدنی و ریتم هیجانی این فیلم باعث شد تا مخاطبان زیادی جذب آن شوند و فیلم نمرات بالایی دریافت کند. فیلم ویپلش طی مراسم اسکار توانست سه جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین فیلم را کسب کند.
فیلم ویپلش مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد و در مقایسه با بودجه تولیدش فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم که با بودجه 3.3 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 49 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم ویپلش به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مایلز تلر، جی. کی. سیمونز، جیسون بلر، ملیسا بنویست و آستین استول اشاره کرد.
خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: اندرو نیمن نوازنده درام یک گروه موسیقی است که به امید قبول شدن نزد یکی از بهترین استادان موسیقی به اسم ترنس فلچر به هنرستان شیفر که به عقیده خودش بهترین هنرستان موسیقی در آمریکا است، می‌رود تا بتواند به هدف خودش که تبدیل شدن به نوازنده درام شماره یک گروه موسیقی شیفر است، برسد.

لالالند – La La Land

فیلم لالالند (La La Land) اثری عاشقانه و موزیکال به کارگردانی و نویسندگی دیمین شزل است که در سال 2016 اکران شد. فرد برگر، گری گیلبرت، جردن هوروویتس و مارک پلت تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.
فیلم لالالند به موفقیت‌های بزرگی دست یافت و با موسیقی محشرش توجه منتقدان را به سمت خود جلب کرد. این فیلم در کسب جوایز سینمایی معتبر نیز موفق ظاهر شد. این فیلم طی مراسم اسکار در شش بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلم‌برداری، بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صحنه و بهترین ترانه توانست این جایزه را کسب کند.
فیلم لالالند در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش خارق‌العاده‌ای داشت؛ این فیلم با بودجه تولید 30 میلیون دلاری‌اش، حدود 446 میلیون دلار فروش کرد. اما استون، رایان گاسلینگ، جی. کی. سیمونز، جان لجند، رزمری دویت و میگن فی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.
خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: میا، دختری جوان و علاقه‌مند بازیگری است که در کافی‌شاپ کمپانی برادران وارنر به عنوان باریستا مشغول به کار است. سباستین نیز نوازنده پیانوی جاز است که روزگار خود را با نواختن موسیقی در کافه‌های دلگیر سرمی‌کند و از سوی خواهرش لورا تحت فشار برای ازدواج قرار گرفته ‌است.
طی یا مطلب برخی از بهترین فیلم های با مضمون موسیقی را که به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کردند و توانستند به محبوبیت بالایی برسند، به شما معرفی کردیم.

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ اشتراک گذاری:

نظری ارسال کنید...

کامنتی یافت نشد! اولین کامنت رو ارسال کن.